Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“

Paskelbta 2019 m. vasario 23 d., šeštadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

Parengtas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ gimnazijos pokyčio projektas

Džiaugiamės, kad gimnazija dalyvauja projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“. Šis projektas ne tik į mokyklą atvedė jauną matematikos mokytoją Ieva Tamašauskaitę, bet ir visai bendruomenei sudarė galimybes tobulėti, keistis ir priimti iššūkius. Projektas remiasi įtraukiojo ugdymo principais, padedančiais kiekvienam ugdytiniui patirti sėkmę.

Suburta pokyčio komanda, išanalizavusi įtraukiojo ugdymo situacijos tyrimo rezultatus, aptarusi tobulintinas sritis su konsultante Olivija Saraniene, parengė mokyklos pokyčio projektą „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“. Šio projekto tikslas yra sukurti vidinę grįžtamojo ryšio ir profesinės tarpusavio paramos kultūrą, siekiant mokinių ugdymosi pažangos. Šį tikslą pasiekti padės numatyti bendruomenės mokymai ir renginiai:

  1. Lektorės Eglės Daunienės mokymai „Grįžtamojo ryšio teikimas ir priėmimas“.
  2. Edukologės Rasos Nedzinskaitės mokymai: paradigminiai pokyčiai ir jų pagrindu susiformavusios naujausios diferencijavimo, individualizavimo ir personalizavimo sampratos; diferencijavimo būdai skirtingose diferencijavimo srityse: turinyje, procese, rezultatuose, aplinkose.
  3. Mokytojų gerosios patirties sklaidos konferencija „Sėkmės istorijos pamokose 2020“.
  4. Mokinių savivaldos diena.
  5. Tėvų savivaldos grupių apskritojo stalo diskusija „Kaip padėti vaikui mokytis?“

Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.

Projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ gimnazijos pokyčio projekto „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“ įgyvendinimo planą rasite čia.

Mokymai projekto „Renkuosi mokyti–mokyklų kaitai“ mokytojų komandai

Paskelbta 2020 m. vasario 20 d., ketvirtadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

 

Vasario 20 d. „Renkuosi mokyti–mokyklų kaitai!“ mokytojų komanda–Violeta Bliznikienė, Ramutė Jablonskienė ir Martynas Juocevičius–dalyvavo mokymuose „Empatinis bendravimas“ (pagal „Nonviolent Communication“ metodiką). Mokytojai ne tik susipažino su empatinio bendravimo principais ir žingsniais–stebėjimu, jausmais, poreikiais, prašymu, bet ir mokėsi juos taikyti prisimindami savo kasdienes situacijas. Lektoriai Agnė Motiejūnė ir Gytis Valatka įtraukė dalyvius į praktines simuliacijas, kurios atskleidė empatinio bendravimo privalumus–pasitikėjimą, atvirumą, komunikaciją be moralinių vertinimų, įsiklausymą į savo ir kito jausmus.

Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.

Apskritojo stalo diskusija gimnazijoje

Paskelbta 2019 m. lapkričio 18 d., pirmadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

Apskritojo stalo diskusija gimnazijoje Apskritojo stalo diskusija gimnazijoje

Apskritojo stalo diskusija gimnazijoje Apskritojo stalo diskusija gimnazijoje Apskritojo stalo diskusija gimnazijoje

Lapkričio 14 dienos pavakarę  gimnazijoje vyko tėvų savivaldos grupių, gimnazijos tarybos ir projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ pokyčio projekto komandos diskusija „Mokyklos ir tėvų bendradarbiavimas: kaip tėvai gali padėti vaikui mokytis“. Diskusiją vedė RM projekto konsultantė, lektorė Olivija Saranienė. Šis renginys – dalis gimnazijos pokyčių projekto „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“, kurio tikslas yra sukurti vidinę grįžtamojo ryšio ir profesinės tarpusavio paramos kultūrą, siekiant mokinių ugdymosi pažangos.

Susitikimo pradžioje visus dalyvius pasveikino gimnazijos direktorė Vita Kirkilienė, o lektorė Olivija Saranienė pristatė tėvų į(si)traukimo į vaikų ugdymo procesą modelius, tikslus ir būdus. Po teorinės dalies visi buvo pakviesti atlikti praktinę užduotį įtraukiuoju Pasaulio kavinės  metodu, kuris paremtas diskusijų ir nevaržomu nuomonių pasisakymu. Diskusijos dalyvių grupės rengė pasiūlymus ir įžvalgas, kaip tėvai gali padėti vaikui mokytis, ko tėvai labiausiai tikisi iš mokyklos, kaip mokytojai gali stiprinti mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą. Diskusija buvo gyva, geranoriška, nes visus vienijo bendras tikslas – padėti kiekvienam vaikui siekti ugdymosi pažangos.

Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.

Bendruomenės moliūgų sriuba

Paskelbta 2019 m. spalio 31 d., ketvirtadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

Moliūgų šventė Moliūgų šventė

Spalio 25-toji – ypatinga mūsų gimnazijoje diena, kada visa bendruomenė yra kviečiama per pietų pertrauką paskanauti moliūgų sriubos ir nuoširdžiai pabendrauti. Visi drauge – ir mokiniai, ir mokyklos darbuotojai – jau ketvirti metai iš eilės prieš mokinių rudens atostogas susirenka mokyklos valgykloje, kur linksmame šurmuly gardžiuojasi mokinių pilstoma sriuba, stebisi išradingais mokinių Helovino kostiumais. Už saulės nubučiuotą moliūgą dėkojame mokytojui Rimui, o prieskoniais pasirūpino mokinių senatas ir direktorė. Sriubą su meile virė valgyklos virėjos. Pasak gimnazijos direktorės Vitos Kirkilienės, bendruomenės sriuba suburia. O moliūgų sriuba dar ir pralinksmina. Taigi, tikimės, jog ši visą gimnazijos bendruomenę vienijanti tradicija gyvuos dar daugelį metų.

Poezijos popietė „Antakalnio romanas“

Paskelbta 2019 m. spalio 28 d., pirmadienį. Parašė mokytoja Ieva Tamašauskaitė.

 

 

 

Antakalnio gimnazijoje pilna poetų, muzikų ir mąstytojų, tad kilo mintis pakviesti juos pasidalinti savo mintimis ir kūryba poezijos popietėje „Antakalnio romanas“. Labai džiaugiuosi, jog mūsų mažą renginį aplankė ir „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ mokyklos koordinatorė Olivija.

Šią popietę savo eilėmis dalinosi:

mokytoja Jolanta Butkutė,

savo knygą bekurianti mokinė Paula (IIIh),

čia ir dabar spontaniškai kurianti gimnazijos pirmokė Samanta (Ib),

savo eilėmis bei muzika stebinanti Laura (IVh),

mokytoja Ieva Tamašauskaitė.

 

Taip pat mėgstamų autorių eilėmis pasidalino:

mokinė Darija (IIb),

mokinė Dovilė (IIIf),

direktorė Vita Kirkilienė

ir renginio viešnia Olivija Saranienė.

Tarp eilučių skambėjo ne tik jausmai, bet ir muzika. Dėkoju gitaros brazdintojai Laurai (IVh) ir skambinantiems pianino klavišais IIIh mokiniams Paulai ir Gabrieliui.

Taip pat reiškiu padėką organizatorių komandai ir skaitytojų palaikymo komandoms.

Susitikime pavasarį!

MTC įgyvendinamo projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ komandos susitikimas su projekto konsultante Olivija Saraniene

Paskelbta 2019 m. spalio 28 d., pirmadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

Spalio 8 dieną gimnazijos projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ komanda susitiko su konsultante Olivija Saraniene. Susitikime buvo pasidžiaugta jau įsibėgėjusio mokyklos pokyčio projekto „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“ veiklomis ir renginiais – pamokų stebėjimo ir kolegialaus grįžtamojo ryšio oraganizavimu, tarpiniu įsivertinimu birželio mėnesį, taikomais trišaliais pokalbiais, kai pats mokinys pristato savo sėkmes ir įvardija problemas, Mokinių savivaldos dienos sėkme spalio 4 d. Su konsultante buvo aptarta planuojama tėvų savivaldos grupių apskritojo stalo diskusija „Kaip padėti vaikui mokytis?“ Susitikimas buvo dalykiškas, bet nuoširdus, svarbiausią dėmesį nukreipiant į įtraukiojo ugdymo galimybes.

Mokinių savivaldos diena gimnazijoje

Paskelbta 2019 m. spalio 28 d., pirmadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

Savivaldos diena gimnazijoje Savivaldos diena gimnazijoje

Saulėtą spalio 4 dieną gimnazijoje vyko išskirtinė, visą bendruomenę įtraukianti Mokinių savivaldos diena, kuri yra pokyčio projekto „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“ įgyvendinimo dalis. Tą dieną mokiniai ir mokytojai pasikeitė vietomis – mokiniai planavo ir prižiūrėjo gimnazijos darbą ir tvarką, vedė pamokas, o mokytojai, pasipuošę marškinėliais su užrašu „AŠ MYLIU VAG“ ir mokinių mėgstamais džinsais, tapo mokiniais. Mokyklos direktore vienai dienai tapo IIIh klasės mokinė Paula, kuri drauge su dviem socialinėm pedagogėm Migle ir Kornelija stebėjo naujųjų mokytojų darbą, rūpinosi mokinių drausme per pertraukas. Mokiniais vėl tapę gimnazijos pedagogai stebėjo šmaikštų teatro studijos „Juokdarys“ vedamą susirinkimą, žaidė judriuosius žaidimus mažojoje sporto salėje, klausėsi muzikos aktų salėje, o galiausiai technologijų pamokoje gamino žibintus, skirtus gimnazijos erdvėms papuošti. Diena buvo pilna juoko ir gerų emocijų. Mokiniai puikiai susidorojo su tekusiais iššūkiais, o mokytojai pamatė, kokie išradingi, aktyvūs ir atsakingi yra jų mokiniai. Džiaugiamės, kad pokyčiai įsibėgėja!

Mokinių atsiliepimai

Savivaldos diena paliko didelį įspūdį. Turėjau galimybę išbandyti save mokytojo kėdėje ir pabandyti suvaldyti grupę bendraamžių. Tikrai buvo nelengva. Po pravestų pamokų pasikeitė mano požiūris į mokytojus, dabar geriau juos suprantu ir dar labiau gerbiu. (Ūla, IIIh klasė)

Patiko vesti pamokas, patiko atmosfera mokykloje, nes jautėsi visuotinis atsipalaidavimas, smagi nuotaika ir bendrystė. (Kotryna IIIh klasė)

Man buvo smagu pamatyti bendraamžius mokytojo vietoje. Buvo linksmos, neįprastos ir įdomios pamokos. (Emilija T. IIIh klasė)

Darkart įsitikinau, kad ne tik mokytojo darbas yra sunkus ir svarbus, bet administracijos taip pat. (Paula IIIh klasė)

Sutelktos grupės diskusija

Paskelbta 2019 m. gegužės 03 d., penktadienį. Parašė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ramutė Jablonskienė.

  

Gegužės 2 dieną gimnazijos pokyčio projekto komanda – direktorė Vita Kirkilienė, pavaduotoja Rima Kuncevičienė, „Renkuosi mokyti!“ mokytoja Ieva Tamašauskaitė bei jos mentorė Violeta Kriščiūnienė ir mokytojai Violeta Bliznikienė, Ramutė Jablonskienė ir Martynas Juocevičius – susitiko su projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ tyrėjų grupės narėmis doc.dr. Lina Milteniene ir doc. dr. Milda Damkuviene. Sutelktos grupės diskusijoje buvo pasidalinta mintimis apie gimnazijos pokyčio projekto „Kolegialus grįžtamasis ryšys, kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“ įgyvendinimo politiką, vykdomas veiklas ir laukiamus rezultatus.

Projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VŠĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“.

Mokytojai aptarė pamokų stebėjimo rezultatus: kolegialus grįžtamasis ryšys efektyviai lemia ugdymo kokybę

Paskelbta 2019 m. rugpjūčio 30 d., penktadienį. Parašė etikos/filosofijos mokytojas Martynas Juocevičius.

Pačioje praeitų mokslo metų pabaigoje, jau prasidėjus vasarai, vyko Antakalnio gimnazijos  mokytojų, dalyvaujančių MTC įgyvendinamos programos „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ pokyčių projekte „Kolegialusis grįžtamasis ryšys kaip ugdymo kokybės stiprinimo galimybė“, susitikimas, kuriame buvo aptarti praktiniai bei teoriniai pamokų stebėjimo platesnėse mokymosi grupėse rezultatai,  pateikti pirminiai jų į(si)vertinimai, refleksijos. Tačiau pagrindinis susirinkimo tikslas – pamėginti išsiaiškinti, kokie veiksniai labiausiai prisideda prie pamokos efektyvumo didinimo ir mokiniams padeda mokytis.

Per beveik dvi valandas trukusią diskusiją buvo išsakyta įdomių pastebėjimų, įvardintos išryškėjusios problemos, siūlyti įvairūs jų sprendimo būdai. Po pasikeitimo nuomonėmis bei įžvalgomis, galiausiai buvo nutarta, jog didžiausia kolegialaus grįžtamojo ryšio sukuriama pridėtinė vertė – galimybė mokytis vieniems iš kitų ir taip mokiniams parodyti, jog mokytojai geba efektyviai bendradarbiauti. Susitikimo dalyviai sutarė, jog be kitų dalykų, lemiančių ugdymo kokybę, itin svarbu pamokose laikytis vieningos tvarkos ir taisyklių, o projektą verta tęsti, nes jis – produktyvus: skatina susimąstyti apie pokyčių svarbą, neleidžia sustabarėti, pasinerti į dogmatinį snaudulį.

Projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ komanda dalyvavo vienos dienos mokymuose

Paskelbta 2019 m. vasario 28 d., ketvirtadienį. Parašė etikos/filosofijos mokytojas Martynas Juocevičius.

 

 

Tęsiasi projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“: praeitą penktadienį, vasario 22 d., gimnazijos mokytojai Ramutė Jablonskienė, Violeta Bliznikienė ir Martynas Juocevičius Mokyklų tobulinimo centre dalyvavo vienos dienos mokymuose, skirtuose mokyklų pokyčio komandų nariams.

Lektorė Dovilė Čiškauskaitė renginio dalyviams, atvykusiems iš įvairių šalies kampelių, pasakojo apie aktyvaus mokymo(si) planavimą ir organizavimą už klasės ribų, o lektorė Rita Urbonaitė-Krulikovska pasidalino patarimais, kaip dalykiniam turiniui efektyviai pritaikyti kūrybinius mokinių darbus.

Mokymuose ugdymo įstaigų atstovai ne tik išklausė teoriją, tačiau atliko ir praktines užduotis, diskutavo, dalinosi gerąja patirtimi. Antakalnio gimnazijos komanda kolegas nustebino mokykloje organizuojamo netradicinio ugdymo formų gausa: mokinių konferencija, teminės mugės, kūrybiniai ir akademiniai projektai, svečių apsilankymai, intelekto viktorinos... Iš tiesų turime kuo didžiuotis ir pasigirti!

Primename, jog mūsų gimnazija į respublikinį projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai” įsitraukė praeitų mokslo metų pabaigoje, o projekto komandą sudaro direktorė Vita Kirkilienė, pavaduotoja Rima Kuncevičienė, mokytojai Violeta Kriščiūnienė, Ieva Tamašauskaitė, Ramutė Jablonskienė, Violeta Bliznikienė ir Martynas Juocevičius.

Mūsų partneriai: